ارتباط مسئولین اتحادیه با واحدهای صنفی شهرستان
پاسخ پیامبر به كسانی كه آرزوی مرگ می كنند
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:45

مرگ برای بعضی از انسان ها یک امر آرزویی است و برای بعضی از انسان های دیگر امری ضد آرزوست. کسانی هستند که چون زندگی و مشکلات آن به آنها فشار می آورد آرزوی مرگ می کنند ، و مرگ را چاره همه گرفتاری ها می دانند ،اما آیا این آروزیی است که اجابتش آن ها را واقعا خوشحال می کند ،یا فقط نوعی بهانه تراشی است؟


 

مرگ

 

اگر ما انسان های وارسته ای هستیم که با طلب مرگ می خواهیم از این جهان برویم که آسوده شویم این باز جای سۆال دارد بنده خوب و مطیع خداوند هرگز آرزوی مرگ نمی کند او راضی است به رضای خدا،اگر هم از ترس مشکلات است که مرگ برای انسان های مأیوس و درمانده که امید به خداوند متعال را از دست داده اند ،هولی بزرگ است کسی که امید ندارد رحمت خداوند در زندگی شامل حالش شود ،پس نباید در مرگ هم امیدی به رحمت او داشته باشد .

خداوند متعال در آیه ششم از سوره جمعه  خطاب به یهودیان می فرماید، اگر واقعا شما نژاد برتر و از اولیای خدا هستید باید ترسی از مرگ نداشته باشید و به استقبال آن بروید:

(قُلْ یا أَیهَا الَّذینَ هادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِیاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صادِقین: بگو: «اى كسانى كه یهودى شده‏اید، اگر پندارید كه شما دوستان خدایید نه مردم دیگر، پس اگر راست مى‏گویید درخواست مرگ كنید.)( الجمعة :  6)اما در ادامه خداوند متعال پرده از اعمال و رفتار آنان بر می دارد و می فرماید چون شما انسان های ظالمی هستید هیچ گاه آرزوی مرگ نخواهید كرد.

این آیه بیانگر این مسئله است كه آمادگی كامل برای مرگ یكی از نشانه های انسان های های مومن و متقی است ، طبق آیه شریفه تنها افرادی از مرگ هراسی ندارند كه آمادگی كامل برای این سفر طولانی را داشته باشند و تأكید آیه بیشتر بر مسئله آمادگی برای مرگ است.

اما در روایات اسلامی از چنین آرزویی منع شده است، چنانچه در روایتی بیان شده است كه پیامبر اعظم به دیدار مریضی رفتند كه از شدت بیماری آرزوی مرگ می كرد، رسول خدا در جواب او فرمود:

( آرزوی مرگ نداشته باش، زیرا اگر تو آدم خوب و نیکو کاری باشی با طولانی تر شدن عمرت بر کارهای نیک شما افزوده می شود و اگر آدم بدی باشی با تأخیر افتادن مرگت، چه بسا دچار عتاب شوی(یعنی یا توبه كنی و یا كفاره گناهانت را پس بدهی )(وسائل الشیعه، ، ج2، ص449 )

زندگی رنج دارد سختی دارد ،خوش و زیبایی هم زیاد دارد ، سختی ها به زودی جایشان را به آسایش و راحتی می دهند ، و تنها چیزی که ما را به آن ها نزدیک می کند صبر است. خداوند متعال در قرآن فرموده است«همانا بعد از سختی آسانی است». پس به وعده خدا دل بسپاریم و خوش باشیم و آرزوی مرگ این کار بیهوده را کنار بگذاریم که هر آن بر سرمان می بارد و ما را با خود به سرای باقی می برد و دستمان برای همیشه از دنیا کوتاه می ماند

 

همچنین در روایتی دیگر افرادی را كه آرزوی مرگ می كنند را سرزنش كرده ،می فرمایند:

«لا تَمَنَّ المَوت فَإِن كُنتَ مِن أَهلِ الجَنَّه فَالبَقاءُ خَیرٌ لَك وَ إِن كُنتَ مِن اَهلِ النّار فَما یعجِلُكَ إِلَیها:چرا درخواست مرگ می‏كنی؟ اگر اهل بهشت باشی بمانی بهتر است، (چون كارهای نیك بیشتری انجام می دهی )امّا اگر اهل آتش باشی، چرا برای رفتن به جهنّم شتاب می‏كنی؟(کنز العمال، ج15، ص553)  

 

وقتی از زندگی سیر شدیم چه کنیم ؟

رسولُ اللّه‏ِ صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله : لا یَتَمنّى أحَدُكُمُ المَوتَ لِضُرٍّنَزَلَ بهِ ، فإن كانَ ولابُدَّ فاعِلاً فلْیَقُل: اللّهُمّ أحیِنی ما كانَتِ الحَیاةُ خَیرا لی ، وتَوَفَّنی إذا كانَتِ الوَفاةُ خَیرا لی (الترغیب والترهیب : 4/257/54) ؛ پیامبر خدا صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله فرمود : هیچ یک از شما به خاطر گزندى كه به او مى‏رسد ، مرگ را آرزو نكند؛ و اگر ناچار به این كار شد، بگوید : بار خدایا! تا زمانى كه زندگى براى من بهتر است مرا زنده بدار و هرگاه مرگ برایم بهتر بود، مرا بمیران.

الإمامُ الكاظمُ علیه ‏السلام ـ لِرجُلٍ یَتَمَنّى المَوتَ ـ : هل بینَكَ وبینَ اللّه‏ِ قَرابَةٌ یُحابیكَ لَها ؟ قالَ :لا . قالَ : فهَل لكَ حَسَناتٌ قَدَّمتَها تَزیدُ على سَیّئاتِكَ؟ قالَ : لا . قالَ : فأنتَ إذا تَتَمنّى هَلاكَ الأبَدِ ! (كشف الغمّة : 3/42 .)

كشف الغمّه : امام كاظم علیه ‏السلام به مردى كه آرزوى مرگ مى‏كرد فرمود: آیا میان تو و خداوند خویشاوندى‏اى است كه به خاطر آن تو را كمك رساند؟ عرض كرد : خیر. فرمود : آیا خوبى‏هایى كه بر بدى‏هایت فزونى داشته باشد پیش فرستاده‏اى؟ عرض كرد : خیر. فرمود : پس، در این صورت تو هلاكت ابدى را آرزو مى‏كنى !

دوستان عزیز در دنیا چیزی حتمی تر و قطعی تر از مرگ وجود ندارد دیر و زود دارد اما حتما فرا می رسد این که دیگر آرزو کردن ندارد ،ما باید حیات را قدر بدانیم که گذشتن و از دست دادنش هیچ جبرانی دارد هیچ دعا و آرزویی برش نمی گرداند ، دو روزه عمر به سرعت ثانیه شمار ساعت در حرکت است و این لحظه لحظه های فانی عمر ما بوده اند ،باید دید چگونه می گذرانیمشان .

آرزوی مرگ نداشته باش، زیرا اگر تو آدم خوب و نیکو کاری باشی با طولانی تر شدن عمرت بر کارهای نیک شما افزوده می شود و اگر آدم بدی باشی با تأخیر افتادن مرگت، چه بسا دچار عتاب شوی(یعنی یا توبه كنی و یا كفاره گناهانت را پس بدهی

 

زندگی رنج دارد سختی دارد ،خوش و زیبایی هم زیاد دارد ، سختی ها به زودی جایشان را به آسایش و راحتی می دهند ، و تنها چیزی که ما را به آن ها نزدیک می کند صبر است. خداوند متعال در قرآن فرموده است«همانا بعد از سختی آسانی است». پس به وعده خدا دل بسپاریم و خوش باشیم و آرزوی مرگ این کار بیهوده را کنار بگذاریم که هر آن بر سرمان می بارد و ما را با خود به سرای باقی می برد و دستمان برای همیشه از دنیا کوتاه می ماند.  

امام على علیه ‏السلام فرمود : براى مرگ آماده شوید؛ زیرا مرگ بر سر شما سایه افكنده است و همچون گروهى باشید كه بر سر آنها فریاد زده شد و بیدار گشتند و دانستند كه دنیا سراى آنها نیست و از این رو آن را [با جهان دیگر ]عوض كردند···و میان هر یك از شما و بهشت و دوزخ فاصله‏اى جز فرود آمدن مرگ بر او نیست···

 از خداى سبحان مسألت داریم كه ما و شما را از كسانى قرار دهد كه هیچ نعمتى سرمستشان نمى‏كند و هیچ هدفى آنان را از طاعت پروردگارشان باز نمى‏دارد و پس از مرگ پشیمانى و اندوهى گریبان گیرشان نمى‏شود.( نهج البلاغة : الخطبة 64.) 

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
دوره آموزش قانون ارزش افزوده برای هیئت مدیره اتحادیه های صنفی سراب
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 0:1

دوره آموزش قانون ارزش افزوده برای هیئت مدیره اتحادیه های صنفی سراب

در اجرای صحیح نظام قانون مالیات بر ارزش افزوده و تحقق آن با هماهنگی و همکاری دانشگاه علوم اقتصادی استان آذربایجانشرقی و اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی شهرستان توسط اساتید و مسئولین دانشگاه فوق  دوره آموزشی قانون مالیات بر ارزش افزوده ......

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
با عرض تسلیت ایام تاسوعا و عاشورا
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 0:1
السلام علیک یا اباعبدالله

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
برگزاری دومین دوره آموزش برای هیئت مدیره اتحادیه های صنفی
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 0:1

    برگزاری دومین دوره آموزش مکاسب (فقه بازار )

برای هیئت مدیره اتحادیه های صنفی شهرستان سراب

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
برگزاری اولین دوره آموزش برای هیئت مدیره اتحادیه های صنفی
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 0:1

برگزاری اولین دوره آموزش مکاسب (فقه بازار) 

برای هیئت مدیره اتحادیه های صنفی شهرستان سراب

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
اولین یادواره شهدای اصناف شهرستان سراب
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 0:1

 

 









پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
گرامیداشت هفته نیروی انتظامی
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 0:1

    به مناسبت گرامیداشت هفته ولایت و نیروی انتظامی با حضور هیئت رئیسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی ، معتمدین و متنفذین و انجمن اسلامی و خانواده های معزز و معظم شهدای اصناف و بازاریان به همراه تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی شهرستان در معیت ریاست محترم اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان  حاج آقا رفیقی در مورخ 16/7/93 روز چهارشنبه رأس ساعت 9 صبح در محل نمازخانه نیروی انتظامی شهرستان با فرماندهان و مسئولین واحدها و رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی دیدار ... 

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
جلسه اصناف در خصوص گرامیداشت هفته دفاع مقدس
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 0:1

جلسه اصناف در خصوص گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان سراب با حضور ریاست محترم اداره صنعت، معدن وتجارت و روسای اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی از ساعت 8/30 مورخ 1393/7/2برگزار گردید .

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
اثرات سوء ماهواره
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 0:1
 

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
شهدای اصناف شهرستان سراب
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 0:1
شهدای اصناف شهرستان سراب

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
ارائه نکردن فاکتور از طرف فروشندگان کالا و خدمات تخلف محسوب می‌شود
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:59

رییس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: ارائه نکردن فاکتور از طرف فروشندگان کالا و خدمات تخلف محسوب می‌شود و برخورد قانونی لازم با آن صورت می‌گیرد.

به گزارش اصناف ایران به نقل از ایسنا، علی فاضلی اظهار کرد: خریداران کالا و خدمات در صورت عدم ارائه فاکتور از سوی فروشنده، می‌توانند با سامانه 124 تماس بگیرند و شکایت خود را در این زمینه مطرح کنند. چون ‌براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، زدن برچسب قیمت روی کالا و ارائه فاکتور خرید الزامی است.

فاضلی در عین حال بیان کرد: طبیعی است با نهادینه شدن فروش اینترنتی و آنلاین کالا در کشور معضلات مربوط به عدم صدور فاکتور تا حدودی برطرف می شود.

به گفته وی این طرح در دستور کار است و تا پایان سال بخشی از آن اجرا می‌شود.

رییس اتاق اصناف ایران از برگزاری نمایشگاه‌هایی که نظارت کافی و کاملی بر کیفیت کالاهای عرضه شده وجود ندارد، انتقاد و اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های داخلی نیاز به مجوز اصناف دارد چون برگزاری نمایشگاه ساختار تعریف شده‌ای دارد که باید مجوز اصناف را داشته باشد. از سوی دیگر برگزاری برخی نمایشگاه‌های بدون مجوز، فقط زمینه حضور دلالان و واسطه‌ها را فراهم می کند و در برخی از نمایشگاه‌ها کالاهای غیر استاندارد عرضه می‌شود.

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
واحد‌های صنفی فاقد پروانه کسب پلمپ می شوند
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:57

فعالیت واحدهای بدون مجوز ضررهای زیادی را به شهرستان اعمال و مانعی برای توسعه و عمران شهرستان هستند.

وی افزود: در جهت ایجاد عدالت در بین کسبه و بازاریان و اجرای قانون نظام صنفی، اتاق اصناف تمام تلاش خود را جهت برخورد با واحدهای فاقد پروانه به کار می گیرد.

 برابر با ماده(۲۷) قانون نظام صنفي محل داير شده به وسيله هر شخص حقيقي و حقوقي که پروانه کسب دائم يا موقت براي آن صادر نشده، با اعلام اتاق اصناف راسا توسط نيروي انتظامي پلمب مي گردد.

مالیات؛ آب،برق ، گاز و عوارض واحد های بدون پروانه کسب تا 100 درصد افزایش می یابد

نماینده لرستان در اتاق اصناف کشور افزود: در همین راستا نزدیک به 1000  واحد صنفی فاقد مجوز شناسایی و جهت پلمپ به نیروی انتظامی معرفی شدند.

وی همچنین از معرفی واحدهای فاقد پروانه به دستگاههای اعمال کننده جرایم مالیاتی و شرکت های توزیع برق، آب و گاز خبر داد و افزود: با مجوز قانون برنامه پنج ساله پنجم؛ اتحاديه هاي صنفي مکلفند واحد های فاقد پروانه را شناسایی  و جهت اعمال جرايم به دستگاه هاي اعمال کننده جرايم اعم از سازمان امور مالياتي ، شرکت توزيع آب و برق، فاضلاب، گاز، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و شهرداري ها معرفي و دستگاه هاي مذکور نيز موظفند در سال سوم، چهارم و پنجم برنامه پنج ساله پنجم توسعه به ترتيب معادل ۵۰% بابت سال ۹۲، ۷۵% بابت سال ۹۳ و ۱۰۰% بابت سال ۹۴ نرخ هاي ماليات و يا تعرفه مصوب آب و برق و ... به شرح پيش گفته به عنوان جريمه وصول و به حساب درآمدهاي عمومي کشور نزد خزانه داري واريز نمايند.

ممنوعیت تبلیغات واحدهای فاقد پروانه کسب

ناصری با اشاره به ممنوعیت هر گونه  تبلیغات توسط واحدهای فاقد پروانه کسب افزود: تمام نشریات و کانون های تبلیغاتی و چاپخانه داران ملزم به رعایت ماده 17 قانون نظام صنفی هستند

وی اظهار داشت:اصحاب رسانه باید قبل از انتشار تبلیغات واحدهای صنفی از وجود پروانه کسب آنان با استعلام از اتاق اصناف اطمینان حاصل کنند  تا مشمول جریمه های قانونی نشوند.

بیشترین تخلفات صنفی مربوط به واحد های فاقد پروانه کسب است

وی ضرر ناشی از عدم گرفتن مجوز از سوی واحدهای مذکور را متوجه مردم دانست و گفت: بیشترین تخلفات صنفی  از جمله گرانفروشی نیز مربوط به واحد های فاقد پروانه کسب است.

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
دهه فجر مبارک
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:54

 

 

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
رعایت صدور پروانه کسب تولیدی
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:41

قابل توجه اتحادیه ها و رعایت صدور پروانه کسب تولیدی


ماده 45. در زمان صدور پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی کوچک و خرد، چنانچه برای واحد جواز صنفی تولیدی صادر شده

باشد مجوز صنفی باطل شده تلقی می گردد.


ماده 46. صدور همزمان پروانه بهره برداری و جواز صنفی تولیدی برای یک واحد تولیدی ممنوع است.
تبصره 1. ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، ضوابط جداسازی صنف و صنعت توسط معاونت

برنامه ریزی با همکاری معاونت های تخصصی و معاونت بازرگانی داخلی تهیه و اعلام می گردد.


تبصره 2. صدور جواز صنفی تولیدی برای واحدهایی که مشمول صنعت می گردند ممنوع است.
ماده 47. معاونت امور صنایع و اقتصادی و معاونت امور معادن و صنایع معدنی بر اساس حوزه مدیریت مسئول

نظارت بر حسن اجرای مفاد مواد مندرج این فصل خواهد بود.



متن کامل دستورالعمل 100 ماده ای سرمایه گذاری


پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف
ممنوعیت سیگار وسایر مواددخانی
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:39
جستجو در سایت خانه ملت و رویت مصوبات قانون نظام صنفی در مجلس
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:37



جستجو در سایت خانه ملت




 

 

پنجره واحد اصناف و بازرگانان ورود به سایت اصناف