مشاغل خانگی و جمعه بازارها تهدیدی برای صنوف هستند
ارتباط مسئولین اتحادیه با واحدهای صنفی شهرستان
مشاغل خانگی و جمعه بازارها تهدیدی برای صنوف هستند
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 20:9

نـماینده استان یزد در اتاق اصناف ایران گفت: مشاغل خانگی تعریف مشخصی ندارند.

جلیل‌خادم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اتاق اصناف ایران افزود: تعامل با وزارتخانه‌های مرتبط دولت در بحث صادرات و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مختلف فرصتی مناسب برای اصناف است مشاغل خانگی و جمعه بازار‌ها اکنون یك تهدید جدی برای اصناف به حساب می‌آیند كه باید با آنها برخورد شود.

وی ادامه داد: رئیس اتاق باید مسئله حل مشکل مـالیات بخصوص مالیات بر ارزش افزوده را در دستور كار قرار دهد، اتاق اصناف باید پیگیری كند كه صـنوف سراسر كشور اینقدر كارشان را با واسطه انجام ندهند و بتوانند قدرت اجرایی هم داشته باشند.

خادم‌زاده تصریح کرد: تـفاهم‌هایی كه با وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه مالیات صورت گرفت، نقطه قوت اتاق اصناف به حساب می‌آید و نقطه ضعف هم این است كـه بـرای بازرسی ها بودجه لازم تخصیص داده نشده است.

وی افزود: اتاق اصناف ایران بایدبـرای تامین منابع مالی اتاق های اصناف استانها تمرکز بیشتری بر مراكز اسـتـان‌ها بگذارند. مثلا در استان یزد كه استان كوچكی هم هـسـت‌، در مركز استان 30 هزار واحدصنفی هست و در شـهـرستان میبد 2500 واحد صنفی فعال است.

خادم‌زاده با بیان اینکه منابع مالی اتاق‌های اصناف شهرستان بسیار ناچیز است، افزود: اتاق اصناف ایران باید راهکار مناسبی برای تامین منابع مالی اتاق های اصناف شهرستان ها داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس اتاق اصناف ایران نیز همچنین باید اشراف كامل به قانون نظام صنفی داشته باشد و رسته‌های شغلی اصناف را به خوبی بشناسد و دیدش هم تنها پایتخت نباشد و مراكز استان‌ها را هم لحاظ كن



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: خبر، ،