تاسيس بانک اصناف منتفي شد
ارتباط مسئولین اتحادیه با واحدهای صنفی شهرستان
تاسيس بانک اصناف منتفي شد
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 19:54

تاسيس بانک اصناف منتفي شد

عضو هيات رييسه اتاق صنوف توزيعي گفت: متاسفانه کساني که بر سر راه تاسيس بانک اصناف سنگ اندازي مي کنند، همکاران بنده و اصناف سراسر کشور هستند.

عضو هيات رييسه اتاق صنوف توزيعي گفت: متاسفانه کساني که بر سر راه تاسيس بانک اصناف سنگ اندازي مي کنند، همکاران بنده و اصناف سراسر کشور هستند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني اخبارپول( poolpress.ir )، قاسم نوده فراهاني در گفت و گو با نقدينه با اشاره به ارائه درخواست اتاق اصناف ايران به بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، مبني بر تاسيس بانک اعلام کرد: با ارائه اين درخواست، بانک مرکزي فوري با تاسيس آن موافقت کرد و حتي يک اجراي پلان ۲۱ بندي نيز در دستور کار بانک مرکزي قرار گرفت تا بانک اصناف هرچه سريع تر، تاسيس شود به طوري که در سال ۹۲ مورد بهره برداري قرار بگيرد.
وي ادامه داد: اما آنچه را که تاکنون شاهد بوده ايم؛ سنگ اندازي اصناف و همکاران ما است که نيازهاي پايه و اوليه تاسيس اين بانک را به پشت گوش مي اندازند به طوري که ديگر اميدي به تاسيس بانک اصناف وجود ندارد.
نوده فراهاني با اشاره به سرمايه اوليه مورد نياز تاسيس بانک اصناف افزود: هم اکنون در کشور حدود ۳ ميليون واحد صنفي وجود دارد که اگر تنها ۲ ميليون از اين تعداد، تنها مبلغي را به اندازه ۲۰۰ هزار تومان به صندوق اين بانک واريز کرده بودند، سرمايه اوليه که همان ۴۰۰ ميليارد تومان است، تامين مي شد.
رييس سابق شوراي اصناف در خصوص نبود همکاري اصناف براي تاسيس اين بانک گفت: اصناف هنوز محاسنات و مزاياي بانک اصناف را درک نکرده اند و نمي دانند با تاسيس اين بانک مي توانند به چه ميزان از مشکلات و مسائل مالي خود را حل کنند.
نوده فراهاني تاکيد کرد: صاحب يک مغازه راضي است که براي رفع نياز خود به بانک هاي متعدد درخواست وام دهد و هزينه هاي متعددي را متقبل شود اما راضي نيست که ۲۰۰ هزارتومان را براي بانکي که خود صاحب آن خواهد شد پرداخت کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: خبر، ،