منشور فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
ارتباط مسئولین اتحادیه با واحدهای صنفی شهرستان
منشور فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:57

منشور فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

اهمیت و جایگاه فرهنگ در شکل گیری و تکوین انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست؛ آنچنانکه اصلی ترین مؤلفه پیروزی شکوهمند ملت ایران، قبل از آنکه ماهیت سیاسی داشته باشد، از اهمیت ویژه ای در فرهنگ جامعه برخوردار است. «دین مبین اسلام» به عنوان محرک محوری در قیام تاریخی امام خمینی(ره) یکی از عناصر اصلی در فرهنگ به شمار می رود؛ بلکه باید آن را اصلی فرهنگ ساز در نظر گرفت و شالوده شکل گیری بسیاری از فرهنگ ها را به دین منتسب کرد. از دیگر سو انقلاب اسلامی برای ادامه حرکت خود و در راستای تثبیت و توسعه ارکان حکومتی اسلام، نیازی اساسی به فرهنگ دارد؛ چرا که فرهنگ به عنوان یکی از ابعاد اصلی جامعه، نقش بسزایی در موجودیت آن دارد.
« بی شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ آن جامعه است. اساسا فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و با انحراف فرهنگ هر چند جامعه در بعدهای اقتصادی، سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد ولی پوچ و پوک و میان تهی است. اگر فرهنگ جامعه ای وابسته و مرتزق از فرهنگ مخالف باشد، ناچار دیگر ابعاد آن جامعه به جانب مخالف گرایش پیدا می کند و بالاخره در آن مستهلک می شود و موجودیت خود را در تمام ابعاد از دست می دهد. استقلال و موجودیت هر جامعه از استقلال فرهنگ آن نشات می گیرد و ساده اندیشی است که گمان شود با وابستگی فرهنگی، استقلال در ابعاد دیگر یا یکی از آنها امکان پذیر است.»

عرصه فرهنگی، عرصه جهاد است .
در تهاجم فرهنگی، هدف، ریشه کن کردن فرهنگ ملّی و ازبین بردن آن است .
تهاجم فرهنگی انجام می گیرد تا فرهنگ خودی را ریشه کن کند .
فرهنگ مایه اصلی هویت ملت هاست .

حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مد ظله العالی)

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در خصوص اهمیت مقوله فرهنگ در زمینه های مختلف ( اقتصادی، سیاسی، صنعتی ، نظامی و … ) و تاکید و دعوت ایشان از تمامی مسئولین و اقشار مختلف جامعه بر انجام کارهای فرهنگی در تمامی سطوح ، این اتاق بر خود تکلیف دانست که به امر رهبری لبیک گفته و اقدام به راه اندازی واحدی تحت عنوان واحد فرهنگی نماید .

شروع کار:

واحد فرهنگی اتاق اصناف شهرستان آبادان فعالیت خود را از دی ماه ۱۳۹۲ آغاز کرد .

هدف :

ایجاد بسترهای مناسب جهت انجام کارهای فرهنگی در سطوح مختلف ، رشد و شکوفایی فرهنگی و بوجود آوردن بازاری متناسب با فرهنگ اسلامی در شهرستان آبادان . امید آن است که این واحد بتواند با کمک و یاری تمامی اتحادیه های صنفی و کسبه عزیز و گرامی به اهداف خود دست یابد .

بیعت با شهدا و کمک و یاری از آنان :

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ﴿۱۶۹﴾
هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده ‏اند مرده مپندار بلکه زنده ‏اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند (۱۶۹)

سوره آل عمران، آیه ۱۶۹

امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست .
حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مد ظله العالی)

واحد فرهنگی اتاق اصناف ، قبل از آنکه فعالیت خود را شروع نماید بر خود واجب دانست که با حضور در گلزار شهدا به همراه نماینده اتاق جناب آقای زندی با شهدا بیعت ، تجدید عهد و پیمان نماید و در جهت رشد و شکوفایی کارهای فرهنگی ، حفظ ارزشهای نظام ، پاسداری از خون شهداء و پیروی از ولایت از آنان کمک و یاری طلب نماید . امید است که این واحد ( واحد فرهنگی ) بتواند در این عرصه درحد توان ، نزد شهدا و ولایت رو سفید و سربلند شود .

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،