راهنمای دریافت پروانه کسب
ارتباط مسئولین اتحادیه با واحدهای صنفی شهرستان
راهنمای دریافت پروانه کسب
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 22:7

شرایط و ضوابط لازم برای صدور پروانه کسب موقت یکساله

1- ارائه سند مالکیت با اجاره نامه رسمی یا عادی و یا مبایعه نامه یا ارائه قراردادهای منعقده مابین متقاضی و اشخاص حقیقی و حقوقی ( اعم از دولتی و غیردولتی که حاکی از انتقال یا خرید عین یا منافع واحد باشد)

2- گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم پزشکی یا معافیت تحصیلی برای آقایان

3- گواهی سلامت و بهداشت شخص و محل کسب از وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی جهت صنوفی که مشمول قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی مصوب 1346 می باشند.

4- موافقت پلیس نظارت براماکن عمومی نیروی انتظامی

5- داشتن پروانه کار معتبر از وزارت کار و امور اجتماعی و پروانه اقامت معتبر از وزارت کشور

6- مدارک لازم مبنی بر دارابودن صلاحیت فنی برای مشاغل خاص

7- پرداخت حق عضویت و مبالغ مقررشده درقانون هنگام دریافت پروانه موقت الزامی است درصورت فقدان یکی از شرایط لازم برای صدور پروانه کسب موقت ، افراد فاقد پروانه مجاز خواهند بود با موافقت اتحادیه ها ی صنفی و با سپردن تعهد کتبی ضمن ادامه فعالیت ظرف سه ماه نسبت به تکمیل پرونده صنفی خود اقدام نمایند
تبصره

درصورت عدم تکمیل پرونده ظرف مدت یاد شده اتحادیه واحد صنفی نامبرده را جهت اجرای ماده 27 به ادراه اماکن معرفی می نماید.

تبصره: درصورت عدم تکمیل پرونده ظرف مدت یاد شده اتحادیه واحد صنفی نامبرده را جهت اجرای ماده 27 به ادراه اماکن معرفی می نماید.

اتحادیه های صنفی موظفند درصورت واجد شرایط بودن افراد فاقد پروانه کسب نسبت به صدور پروانه کسب دائم ظرف ده روز اقدام نمایند .

پروانه کسب موقت برای واحدهای صنفی که صاحبان آنها فوت شده اند بنام یکی از وراث یا نماینده قانونی آنها با ارائه گواهی حصر وراثت و رضایت تمامی وراث که امضای آنان توسط دفتر خانه اسناد رسمی گواهی شده باشد و با رعایت مقررات مندرج درآیین نامه مربوطه صادر میشود.

برای اشخاص حقوقی( شرکتها) و مشارکتهای مدنی یک پروانه کسب موقت بنام شرکت با نام مدیر عامل و یا احدی از شرکا درمشارکتهای مدنی درصورت احراز سایر شرایط صادرمی گردد.
تذکر مهم

لازم به ذکر است واحدهای صنفی فاقد پروانه می توانند براساس وضعیت موجود ( از قبیل متراژ و ...) نسبت به دریافت پروانه موقت یکساله اقدام نموده و متقاضیان این واحدها می بایستی متعهد گردند که ظرف مدت تعیین شده نبست به رفع مشکلات خود اقدام نمایند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: دستورالعمل، آموزش، ،