بازرسی اصناف با مشکل منابع مالی مواجه است
ارتباط مسئولین اتحادیه با واحدهای صنفی شهرستان
بازرسی اصناف با مشکل منابع مالی مواجه است
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 16:11

  • فرسایی وحید:
بازرسی اصناف با مشکل منابع مالی مواجه است

 

رئیس اتاق اصناف استان همدان با بیان اینکه بخش بازرسی اصناف با مشکل منابع مالی مواجه است و منابع مالی از طریق اتحادیه ها تامین می شود، گفت: دولت قول هایی برای تامین منابع مالی در حوزه بازرسی داده است.

به گزارش خبرنگار اتاق اصناف ایران به نقل از مهر،  حمیدرضا فرسایی وحید فرسایی با بیان اینکه روندی برای پیگیری مشکلات اصناف استان همدان آغاز شده  که براساس آن تیمی به شهرستان های استان فرستاده می شود تا مشکلات مجموعه ها پیگیری شود، اظهار داشت: مشکلات قابل پیگری در شهرستان از سوی فرمانداری شهرستان مربوطه پیگری می شود و اگر موضوعات استانی باشد در استان و در غیره این صورت در کشور پیگری می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون به دو شهرستان کبودرآهنگ و تویسرکان سفر کرده ایم، بیان کرد: مقرر شد فرمانداری شهرستان کبودرآهنگ هزار متر زمین در اختیار قرار دهد و در این شهرستان اتوماسیون اداری راه اندازی شود که در صورت راه اندازی اتوماسیون اداری، کبودرآهنگ نخستین شهرستان استان همدان خواهد بود که در آن اتوماسیون اداری راه اندازی شده است.

رئیس اتاق اصناف استان همدان با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان کبودرآهنگ تسهیلات بانکی بود که قول پیگری آن داده شد، عنوان کرد: همچنین قول هایی درخصوص پیگری مشکلات فرش کبودراهنگ و احیای فرش مهربان داده شد.

فرسایی وحید با بیان اینکه بخش بازرسی با مشکل منابع مالی مواجه است و منابع مالی از طریق اتحادیه ها تامین می شود، ادامه داد: دولت قول هایی برای تامین منابع مالی در حوزه بازرسی داده است.

وی با بیان اینکه دومین سفر برای بررسی مشکلات اصناف به شهرستان تویسرکان انجام شد، ادامه داد: یکی از مباحث مطرح شده بحث مکان برای نمایشگاه در شهرستان تویسرکان بود که فرمانداری باید برای رفع این مشکل ورود پیدا کند.

رئیس اتاق اصناف استان همدان با بیان اینکه به زودی اتوماسیون اداری شهرستان تویسرکان راه اندازی می شود، عنوان کرد: در شهرستان تویسرکان ۲۲ اتحادیه وجود دارد.

حمیدرضا فرسایی وحید با بیان اینکه سومین سفر برای رفع مشکلات اصناف به شهرستان ملایر خواهد بود، ابراز داشت: نمایشگاه پاییزه در سال های گذشته قبل از آغاز مهر ماه به پایان می رسید اما امسال به علت اینکه نمایشگاه صنایع دستی از قبل کلید خورده و به صورت کشوری نیز بود نمایشگاه پاییزه دیرتر از سال های قبل برگزار شد.

رادیو اصناف در همدان راه اندازی شد

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از کالاهای واحدهای صنفی رینگ نخست شهر اتیکت خورده اند و کارهای نظارت به خوبی انجام می شود، ادامه داد: امسال در ابتدای شهریور ماه رادیو اصناف در همدان راه اندازی شد.

رئیس اتاق اصناف استان همدان با بیان اینکه به دنبال راه اندازی خبرگزاری اصناف هستیم، افزود: در حال پیگری برای راه اندازی خبرگزاری اصناف در کشور هستیم چراکه ظرفیت سه میلیونی جمعیت اصناف در کشور ظرفیت کمی نیست.

فرسایی وحید با بیان اینکه در کل کشور سه میلیون واحد صنفی وجود دارد، بیان کرد: ۲۷ درصد بودجه دولت از منابع مالیاتی و ۷۳ درصد از نفت تامین می شود و موافق با تامین بودجه دولت از نفت نیستیم اما باید عدالت مالیاتی رعایت شود چراکه برخی از اصناف از ۵۰ تا ۳۰۰ یا ۴۰۰ درصد افزایش مالیاتی داشته اند.

وی در ادامه با بیان اینکه مصوب شده که رئیس اتاق اصناف ایران در تمام سفر های استانی رئیس جمهور حضور داشته باشد، عنوان کرد: همچنین نماینده اتاق اصناف در تدوین برنامه ششم توسعه حاضر است و نظرات مرتبط با اصناف را ارائه خواهد کرد.

عضو هیئت رئیس اتاق اصناف استان همدان در ادامه با بیان اینکه امسال با رکود آغاز شد و اصناف موافق برگزاری نمایشگاه نبودند، بیان کرد: تولید کننده و همچنین توزیع کنندگان به حمایت نیاز دارند و اگر از توزیع کننده حمایت نشود تولید کننده نیز دچار لطمه می شود.

احمد گازرانی با بیان اینکه تولید کیف و کفش باید به جایگاه واقعی خود برسد و مسئولان باید از این صنعت حمایت کنند، اظهار داشت: وبرگزاری نمایشگاه به سمت تخصصی شدن است.

وی با بیان اینکه در هفت ماه امسال پنج تیم بر اصناف نظارت داشته اند، عنوان کرد: ۴۰ هزار و ۵۹ فقره اخطار داده شده و سه هزار و ۸۴۶ فقره حدف و یا فک پلمب شده است.

عضو هیئت رئیس اتاق اصناف استان همدان با بیان اینکه در هفت ماه گذشته ۶۰۳ فقره پلمب انجام شده است، ادامه داد: ۳۱ واحد نیز هم اکنون در پلمب باقی مانده اند و ۵۷۲ فقره نیز فک پلمب انجام شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: خبر، ،