اقتصاد مقاومتي در روح برنامه هاي اتاق اصناف ايران جاري باشد
ارتباط مسئولین اتحادیه با واحدهای صنفی شهرستان
اقتصاد مقاومتي در روح برنامه هاي اتاق اصناف ايران جاري باشد
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 21:24

اقتصاد مقاومتي در روح برنامه هاي اتاق اصناف ايران جاري باشد

عضو اتاق اصناف ايران گفت: اقتصاد مقاومتي بايد سرلوحه کار اتاق اصناف ايران و در روح برنامه هاي اتاق جاري باشد چراکه اصناف مي توانند در اجراي سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري نقش مؤثري را ايفا کنند.

ناصر ناصري، نماينده لرستان در اتاق اصناف ايران در گفت‎وگو با خبرنگار ايسنا، منطقه لرستان، اظهارکرد: اتاق اصناف ايران بيش از سه ميليون واحد صنفي را در سراسر کشور تحت پوشش داشته که هيأت رئيسه اتاق بايد با همکاري و تعامل با رئيس اتاق برنامه‌ريزي کرده و از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در اين مجموعه بهتر استفاده کند و البته اين امر نيازمند ارتباط مستمر با اتاق‌هاي اصناف شهرستان‌هاست.

وي بيان کرد: اصناف داراي نيروي عظيمي در بخش سرمايه، توليد، توزيع، اشتغال، صادرات و خدمات هستند و اگر اتاق اين پتانسيل‌ها را به‌ درستي شناسايي و ساماندهي نمايد فرصت‌هاي مناسبي در حوزه اشتغال و توسعه صادرات ايجاد خواهد شد و اگر از ظرفيت‌هاي اصناف خوب استفاده نکنيم، فرصت‌ها تبديل به تهديد مي‌شوند.

نماينده لرستان در اتاق اصناف ايران افزود: اتاق اصناف از قوي‌ترين تشکل‌هاي اقتصادي جامعه است چرا که پشتوانه آن کل صنوف هستند که سهم قابل توجهي از فعاليت‌هاي اقتصادي و درآمد اقتصادي را به خودشان اختصاص داده‌اند و اين قشر زحمت‌کش به‌عنوان آخرين حلقه ارتباط بين دولت و مصرف کننده هستند.

ناصري اضافه کرد: با تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي اتاق اصناف ايران، اصناف در مجامع مختلف داراي جايگاه مناسبي هستند اما هنوز با جايگاه مطلوب و در خور شان اصناف فاصله است. اميدواريم در دوره جديد اين فاصله‌ها از بين برود به‌ خصوص زماني‌که اصناف فاصله زيادي را با تکنولوژي روز دارند، اين مسايل بايد جبران شود.

وي با بيان اين‌که اصناف کشور جايگاه فرهنگي و اجتماعي تأثيرگذاري هستند که ارتباط مستقيمي با مردم دارند، ادامه داد: اصناف جايگاه ويژه‌اي در کشور دارند که بايد توجه بيشتري به مشکلات و شناسايي استعداد‌ها و قابليت‌هاي اصناف بشود تا بتوانيم جايگاه اجتماعي و فرهنگي اصناف را در کشور برجسته کنيم.

نماينده لرستان در اتاق اصناف ايران اظهارکرد: براي مرتفع شدن مشکلات اصناف، اتاق اصناف ايران بايد در حوزه‌هاي تصميم‌گيري حضور داشته باشد و رئيس اتاق اصناف ايران نيز بايد در شوراي عالي صادرات حضور يافته و براي ارتقاي جايگاه اصناف تلاش کند.

ناصري اذعان کرد: در سطح کشور بيش از سه ميليون واحد صنفي داراي پروانه کسب بدون پروانه کسب فعاليت دارند و 398 اتاق اصناف و هشت هزار و اتحاديه صنفي در کشور فعاليت دارند و اين پشتوانه عظيم براي اتاق اصناف ايران است که همين موضوع باعث شده اصناف سهم زيادي را در توليد ناخالص ملي و ايجاد اشتغال داشته باشند.

وي بيان کرد: ارتباط ضعيف اتاق اصناف ايران با صداوسيما از ديگر نقاط ضعف اتاق اصناف ايران است چراکه خيلي از مشکلات اصناف نياز به فرهنگ سازي از طريق رسانه ملي دارد.

ناصري با اشاره به اين‌که رسانه ملي مي‌تواند از طريق شبکه بازار بخش آموزش اصناف و به‌خصوص بحث مکاسب را تقويت کند، اظهار کرد: از مشکلات اصناف بحث بازرسي و نظارت اصناف است که به‌دليل تامين نشدن حقوق پرسنل بازرسي بر کميت و کيفيت بازرسي‌ها تاثير عمده‌اي گذاشته است.

نماينده لرستان در اتاق اصناف ايران خاطرنشان کرد: نداشتن يک برنامه روشن براي صنوف از ديگر نقاط ضعف اصناف است تاخير در تأسيس بانک اصناف نيز نقطه ضعف ديگري است که همت و تلاش اعضا را مي‌طلبد، هيئت رئيسه استفاده از ظرفيت‌هاي اصناف بايد برنامه مدون داشته باشند بايد با بهره‌گيري از مشاوران مجرب به‌ دنبال برنامه‌هاي دقيق و کار‌شناسي شده باشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: خبر، آموزش، ،