قوانین مربوط به اصناف ناکارآمد و فرسوده هستند
ارتباط مسئولین اتحادیه با واحدهای صنفی شهرستان
قوانین مربوط به اصناف ناکارآمد و فرسوده هستند
نوشته شده توسط مهدی باقری شیروان در ساعت 23:34


قوانین مربوط به اصناف ناکارآمد و فرسوده هستند



نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قوانین فعلی عموما فرسوده و ناکارآمد شده‌اند چرا که برای شرایط تحریم نوشته نشده‌اند.
قوانین مربوط به اصناف ناکارآمد و فرسوده هستند

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اتاق اصناف ایران، درباره تاثیر اصناف بر رونق کسب و کار و نقش آنها در اقتصاد مقاومتی، با بیان اینکه ‌اصناف به دو دسته تولیدی و توزیعی تقسیم می‌شوند، گفت: صنوف تولیدی‌ قطعا نقش مهمی در خود کفایی کشور و ایجاد اشتغال و صادرات دارند، توزیعی‌ها نیز کامل کننده چرخه اقتصادی در اقتصاد کشور محسوب می‌شوند.

 

وی افزود:‌ هر یک از صنوف ذکر شده می‌توانند تاثیر خود را بر اقتصاد مقاومتی بگذارند، از آنجایی که اقتصاد مقاومتي و رسیدن به خوداتکايي با کاهش وابستگي‌ها و تاکيد بر مزيت‌هاي توليد داخل محقق می‌شود، لازم است ‌تولید داخلی را از طریق بسته‌های حمایتی توسعه دهیم.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: همانقدر که اصناف تولیدی‌ بر کاهش وابستگی موثرند، نقش اصناف توزیعی نیزمهم است، چراکه اگر بازارهای کارآمد از طریق این صنوف شناسایی نشود عملا تولید بی‌اثر خواهد بود و رونقی در کسب و کار ایجاد نمی‌شود.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای اینکه رونق کسب وکار در اصناف ایجاد شود که در پی آن اهداف اقتصاد مقاومتی محقق شود، باید نگاه مداخله جویانه و تصدی‌گری از بخش‌ خصوصی برداشته شود تا از این طریق اصناف بتوانند در فضائی رقابتی و قانونی با یکدیگر برای رونق رقابت کنند.

 

ندیمی درباره قوانین اقتصادی مربوط به اصناف گفت: قوانین فعلی عموما فرسوده و ناکارآمد شده‌اند چرا که برای شرایط تحریم نوشته نشدند، همین امر باعث شده بسیاری از تنگناهای قانونی راه رشد اصناف را دچار اختلال کند.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد:‌ بسیاری از قوانین گذشته باید اصلاح شوند، همچنین قوانین جدیدی نیز در زمینه رونق کسب و کار که با شرایط امروز کشور متناسب باشد وضع شود. 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: خبر، ،